Amsterdam zoekt Energiecoaches!

Een energiecoach op huisbezoek.

Wil jij, bewoner van De Pijp, energiecoach worden en meehelpen energie te besparen in Amsterdam Zuid? Meld je dan aan als Energiecoach bij Stichting !WOON.

Wat doet een Energiecoach?
Als energiecoach kijk je bij mensen thuis naar hun energieverbruik en signaleer je wat de grootste verbruikers zijn. Naar aanleiding daarvan geef je advies en bied je (gratis) producten aan, als tochtstrippen, ledlampen en radiatorfolie.

Training
Als je Energiecoach wil worden krijg je een training van drie dagdelen. Aan bod komen onder meer het geven van advies en tips over zuinig woongedrag en energieverbruik, het uitleggen van het nut van energiebesparende producten en de werking daarvan, het signaleren van energie slurpende apparaten en het begrijpen van de energierekening. Je leert over energiebesparende woningverbeteringen, het belang van ventilatie en het gebruik van de ‘Energiecoach Applicatie’ op een tablet. Tot slot oefen je met een huisbezoek op een trainingslocatie. Aan het eind ontvang je het certificaat ‘Energiecoach Wonen’.

Energiecoaches komen meerdere keren per jaar bij elkaar om ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren. Tijdens deze (thema)bijeenkomsten leer je in een informele sfeer de collega Energiecoaches kennen.

Enthousiast?
Neem contact op met Stichting !WOON team Zuid via zuid@wooninfo.nl of via telefoon 020- 5230160 en binnenkort adviseer jij als Energiecoach mensen over energiebesparing. Je kunt je hier ook melden als je juist een bezoek van de Energiecoach wilt.

Stichting !WOON
Stichting !WOON is een onafhankelijke, betrokken en buurtgerichte organisatie waar bewoners met allerhande vragen over wonen terecht kunnen. Voor de projecten, van de ‘Wooncoach’ tot de spreekuren ‘Woning Zoeken’ via Woningnet, werken gemotiveerde vrijwilligers.

1 Trackbacks & Pingbacks

1. Imre Doff - Huurders Vereniging de Pijp