Prikactie tegen verkoop Dusartstraat 33I door Actiegroep Niet te Koop

Prikactie tegen verkoop Dusartstraat 33I door Alliantie(foto Maarten Wesselink)

De actiegroep Niet te Koop organiseerde zaterdag 17 oktober in De Pijp een prikactie tegen de verkoop van sociale huurwoningen door woningcorporaties. De woning Dusartstaat 33-I is door corporatie de Alliantie in de verkoop gedaan. Onder het scanderen van de leuze Niet te Koop werden de ramen van de woning voorzien van posters. Deze actie is de zesde in een reeks van prikacties bij sociale huurwoningen die te koop staan. Deelnemers aan de actie: Huurdersbelang Zuid, Huurdersvereniging de Pijp, Huurdersvereniging Centrum, Huurdersvereniging Oud-West en de Bond Precaire Woonvormen.

Op de website van Huurdersbelang Zuid vind je informatie over de verkoop van sociale huurwoningen door de Alliantie.

Bekijk hier het beeldverslag en interview met Boudewijn Rückert (voorzitter Huurdersvereniging de Pijp).

Wees de eerste om een reactie te geven on “Prikactie tegen verkoop Dusartstraat 33I door Actiegroep Niet te Koop”